Zalety pieczarek

Kategoria: Blog

pieczarki

Pieczarki są grzybami dostępnymi przez cały rok. To najbardziej popularne grzyby uprawne na świecie. I co warto podkreślić wbrew dawnym stwierdzeniom wcale nie są bezwartościowe pod względem wartości odżywczych.  Zawierają wiele witamin z grupy B, a także związków bioaktywnych, m.in. lektyn i tyrozynazy. Badania naukowe potwierdzają również ich przeciwnowotworowe, odpornościowe, antybakteryjne i genoprotekcyjne właściwości. Ponadto z pieczarek można przyrządzać wiele wspaniałych potraw. Smakują równie dobrze na surowo, po podsmażeniu czy podduszeniu. Biorąc pod uwagę wszystkie dobrodziejstwa, które niesie za sobą spożywanie pieczarek, warto dołączyć je do naszej codziennej diety. W pieczarki najlepiej zaopatrywać się u sprawdzonego dostawcy.

Wartości odżywcze pieczarek

Obecnie pieczarki są bardzo popularne i łatwo dostępne. Jednakże jeszcze w XVI wieku biała odmiana uchodziła za rarytas, który trafiał tylko na stoły najbogatszych.  Do najbardziej znanych odmian pieczarek należą: niewielkich rozmiarów pieczarka biała o bardzo jasnym kapelusiku oraz brązowa pieczarka portobello, która osiąga większe rozmiary, ma dużo ciemniejszy kolor i bardziej intensywny smak. Pieczarki są niskokaloryczne, ponieważ w 90-95% składają się z wody. Znajdziemy w nich błonnik w postaci beta-glukanów, które mają zdolność obniżania szkodliwego cholesterolu i normowania poziomu glukozy. Są również dobrym źródłem witamin z grupy B, a przede wszystkim ryboflawiny, niacyny, kwasu pantotenowego, a także kwasu foliowego oraz kobalaminy. Jak zostało wcześniej wspomniane w pieczarkach znajdują się również przeciwutleniacze i tyrozynaza, czyli białko chroniące DNA.

Pieczarka na piękną linię

Ku uciesze pań, warto podkreślić, że pieczarki mogą pomóc w odchudzaniu. Wynika to przede wszystkim z niskiej kaloryczności tych grzybów. Warto podkreślić również, że pieczarki wspomagają metabolizm. Nim jednak uciszymy się z odchudzających właściwości pieczarek, należy uświadomić sobie, że wiele zależy również od jej przyrządzania. Nawet najzdrowszy produkt usmażony na głębokim tłuszczu stanie się niezdrowy i kaloryczny.



Zostaw komentarz